mandag 17. januar 2011

Mer påske


Den gode feen tipsa for noen dager siden om disse søte kaninene. De er laga av dama bak bloggen littlecottonrabbits. Like foran skåla ligger også et strikka egg. Påska er jammen ganske lekker i pastell. Mye lekkert er det også hos tipseren og et besøk kan virkelig anbefales.
I dag har vi sørpe- og blankisføre utenfor vinduene for første gang på evigheter. Vinteren har vært lang og kald, og jeg måtte LEITE etter regnklærne til ungene da de skulle på skole og bhg i dag. Det er vel et sikkert tegn på stabilt godt vær i en småbarnsfamilie. Men kaldt har det vært, det synes vel alle tobeinte her på bruket. Hønene bor ute i sitt lune men uisolerte hønsehus og selv om jeg er trygg på at de har det bra, så tror jeg nok de gleder seg til våren. Ett av de beste vårminnene fra 2010 er en velkomstfanfare jeg fikk av hanen en morgen jeg kom hjem fra nattevakt. Morgensola treffer hønenes utgangsluke, og der hadde hanene vagla seg og hilste meg med et rungende KYKKELIKY. En kunne liksom kjenne hvordan han koste seg i sola den sene aprilmorgenen og jeg kjenner også at jeg gleder meg til å sette meg til lading i den første varmende vårsola.

Ingen kommentarer: