mandag 24. januar 2011

Et bokønske

Jeg er i hageplanleggingsmodus i dag. Planlegging og drømming er kanskje rettere å si. Det er vått og hustrig ute, og jeg gleder meg sånn til det snart skal våres! I følge værdama på TV i dag tidlig er dagen i dag 1 time lenger enn den var for 12 dager siden, så det går rette vegen!

Som tidligere nevnt har jeg ikke så store ambisjoner for hagen i år egentlig, utover det nødvendige, å få rydda og planert rundt huset etter fjorårets byggekaos. Men det er lov å drømme, og litt kjøkkenhage MÅ vi ha. Forøvrig krever det litt planlegging og gjennomtenking i skulle legge grunnlaget for den hagen vi skal bo i i mange mange år framover. Vi skal antakelig flytte innkjørsla, og en del trær og busker skal på plass. Spennende!

Denne boka står på ønskelista mi. Det er ei gammel bok som nå foreligger i nyredigert dansk utgave. Jeg skal ikke starte med selvberging akkurat (i alle fall ikke i år), men jeg liker mange av tankene, og med kjøkkenhagen som min store hageinteresse tror jeg denne kunne vært fin å ha i bokhylla. Originaltittel: The new complete book of self-sufficiency
Forfatter:
John Seymour, Oversetter: Ole Husted Jensen, Oversetter: Gerd Have, Forlag: Gyldendal, Format: Innbundet. Språk: Dansk, Utgitt: 2010, Antall sider: 307, Opplag: 1, ISBN10: 8702093030, ISBN13: 9788702093032

Ingen kommentarer: