torsdag 7. mai 2009

Mer dukkestueplaner.

Vi vingler. Nå tror vi at vi skal bygge selv likevel. Jeg skulle gjerne hatt bunnsvilla, eller hva det nå heter, impregnert i motsetning til byggesettene som er uimpregnert hele greia. I tillegg til prisen som er oppgitt på byggesettene, må en påregne grunnarbeid, maling og papp el.l til taket, for det er vanlig at det kun følger underlagspapp (om noe i det hele tatt) med byggesettene. Så det kommer på noen ekstra kroner på byggesettene og i sum blir de nokså dyre. Ergo: Vi har nesten landa på å bygge. (Hørte jeg vinglepetrine ;) ) Jeg varsla gubben i dag om en plan jeg hadde, dro han med på maxbo (som har 40% på all trelast denne uka, LØP OG KJØP! ) og på byggmakker. Planen heter dobbelfalset panel. Det kan legges liggende og stående, og bør gå omtrent like kjapt som byggesett-laft. Tak er ikke noe problem å få laga, og gulvet har vi også en plan for. Vindu finner jeg ikke da. Og ikke dør heller tror jeg. Så hva vi gjør med det vet jeg ikke enda. Mulig vi må lage det selv. Dør er ikke så komplisert å lage selv. Jeg tipper vi lager et hull enn så lenge til vinduene, eller evt tar vi i bruk to gamle vindusfag som står på låven. Det kan bli veldig fint tror jeg egentlig. Reisverk har jeg lært meg å sette opp på maxbo.no så det går nok bra det også. Er det ikke bra å ha trua på seg selv da ;)

Ingen kommentarer: