mandag 7. september 2009

Sommerens syprosjekter

Her er sommerens produksjon på søm-fronten, minus en kjole jeg har sydd til meg selv. Den har jeg ikke bilde av faktisk. Skal se om jeg får fiksa det en dag snart.

Barnehageposer. Den rosa ble sydd for et år siden tenker jeg (ca), og har vært i flittig bruk siden da. Kjempepraktisk! Den blå posen er ny nå.

Lita toalett(?)mappe med glidelås. Bomull utapå, et eller annet kunstig inni. Fort gjort. Målene på lappene jeg starta med var blidelåsbredde*ca 30 cm.

Strikketøypose. Grov lin fra Ikea, bånd fra S&S. For at ikke endene skal forsvinne inn i løpegangen har jeg sydd på "blader" på snorendene. Også bladene er av Lin. Dette gikk veldig radig, og den fungerer veldig bra. Nå slipper jeg stygge plastposer og/eller totalkaos i sekken/veska når jeg drar på nattevakt.

Pannebånd til ungene. Stoff fra S&S.



I tillegg har jeg en nesten ferdig MT, ei nesten ferdig bukse til Ola, og en nesten ferdig barnekjole.

Neste på lista nå bortsett fra å gjøre ferdig det som nesten er ferdig, er nok ei bukse til Ola, en kjole til Ane, og så en MT til som ei venninne skal få. Og på blokka finnes det enda mye mye mye mer. Høst og innetid er deilig!!

Ingen kommentarer: