mandag 7. september 2009

Luer


Disse luene ble strikka sist vinter men har vist aldri blitt blogga.


Den svarte og grønne er strikka i Drops alpakka og finull. Annenhver maske på en pinnestørrelse jeg ikke husker. 3,5 kanskje? Dette var en tung jobb fordi å holde styr på tå så tynne tråder hvorav den ene (alpakkaen) er veldig glatt var krevende til fingrene å holde rede på. Så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det mer, og det er egentlig synd, for komboen ull og alpakka ble veldig deilig, og det ble et fint fargespill i lua med annenhver maske av den ene og den andre.

Den hvite lua er strikka i Eskimo etter denne oppskrifta: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=28&lang=no
Jeg strikka på pinne 8. Lua passer til meg, men passer enda bedre til femåringen Ane egentlig.

Ingen kommentarer: