torsdag 24. september 2009

Skjørt og pannebånd.

I anledning korhelg på fjellet sist helg, sydde jeg et skjørt av polarfleece fra Stoff og Stil. Sammen med ullstrømpebukse var det genial påkleding i den småskarpe høstlufta.

Og to pannebånd har jeg sydd. Det ene i lett lin fra Stoff og Stil (ja da, jeg har desverre blitt stamkunde...). Det stoffet er så deilig! Tungt og glatt, og med den merkelige kjølige lin-følelsen. For mitt hattestørrelse 57-hode, fungerer følgende mål på hårbåndene. Hoveddelen skal være ca 11 x 45 cm, stoffbiten til tuben til strikken skal være 18 x8 cm. Strikken må være ikke ubehagelig stram når den er strukket ut i tubens lengde. Sånn. Så har det ikke så mye å si om jeg roter bort lappen med målene. Og det kommer jeg jo til å gjøre kjenner jeg meg selv rett ;)

Ingen kommentarer: