onsdag 7. januar 2009

Oldemorgarn

Etter å ha vært medlem i nesten et år, har jeg nå ”oppdaga” ravelry. Og det er nesten skummelt, for der er det mange ideer å plukke opp! De vaske-/kjøkkenklutene jeg blogga om i forrige innlegg er eksempler på dette. Nå er jeg i gang med den som heter ”be my dishcloth” og den ser ut til å bli akkurat så søt som mønsteret ga inntrykk av.

Til kluten trengte jeg bomullsgarn, så i dag tok jeg turen til garnbutikken og forsøkte å finne litt tykt garn i ren bomull som kunne egne seg. Det var ikke så lett, for på slep hadde jeg en distre fireåring som stadig dytta handlevogna i umulige retninger, og en lei ettåring som fikla på alt hyllene i den trange garnbutikken hadde å by på. Så jeg endte opp med å ringe mamma for å høre om hun hadde noe i lagrene sine. Og gjett om hun hadde! Så nå sitter jeg her og strikker med eldgammelt garn som lukter oldemor. Et hyggelig flashback som på et blunk tok meg over 20 år tilbake i tid, for hvis jeg ikke husker helt feil døde oldemor i 1986 (eller 87?), så det er noen år siden. Men når garnet ligger godt pakka i antikke Remaposer lukter det altså fortsatt litt oldemor 23 år etter. Jeg har tatt bilder av eldgamle etiketter som jeg håper å få lagt ut i morra. Akkurat nå er klokka... kremt... Jeg tror i alle fall ikke jeg skal begynne å lete etter kabel for å overføre bilder akkurat nå ;) Jeg tror forresten ikke jeg klarer å ta i bruk alle nøstene og hespene. Frk nostalgi må nok legge antikvitetene på lager ;)

I går ble jeg nesten ferdig med votteparet som var en UFO fra i fjor høst. Nå mangler bare tomler og toving, så får vi se om de passer til noen... Tipper jeg forsøker å få strikka dem helt ferdig på syforening i morra kveld.

Det ble litt garnshopping i dag også. To nøster eco cotton (Schachenmayr nomotta, nytt og ukjent garn for min del) De skal bli til en annen klut som jeg har en ide til. Og så kjøpte jeg litt mer Drops Alpaca til bruk på strikkemaskina. Ane har ønska seg skjerf og fikk velge seg farger i dag, og dessuten har jeg ambisjoner om et lilla et, sånn ca likt det jeg laga til meg selv i romjula, + kanskje noe annet som skal høre til og som skal sendes avgårde til noen som har fortjent det ;)

NÅ er det natta!

Ingen kommentarer: