fredag 2. januar 2009

Et nytt år!

Takk for 2008 – velkommen 2009! Et nytt år med nye muligheter. Det er en deilig tanke at alt liksom blir ”nytt”. I år fikk vi hjelp av snøen. Nyttårsaftens morgenen våkna jeg til bulder og brak pga snøras fra taket så hele trehuset rista. Et sikkert tegn på at det snør rikelig. Utover dagen snødde det stadig tettere, og da kvelden kom, og snøværet hadde letta, var alt det gamle dekket til. Som om det var fullstendig viska ut. Jeg elsker slike nyttårsaftenener!! Kvelden ble feira med en kompis på besøk og pinnekjøtt til middag. Begge ungene holdt ut til midnatt og var med ut for å se på raketter. Rakettforbudet har nok bare hatt moderat effekt, for det lynte og blinka akkurat som vanlig, Så ble det den riktige nyttårsaften-lukta dette året også.

Det ble magert med blogging i 2008... Er det lov å håpe på bedre tider i 2009? Bedre tid i 2009 burde jeg kanskje si... 2008, ble ikke et stort håndarbeidsår heller akkurat. Men noen prosjekter ble da fullført. Et par skjerf til meg selv, lue til Ane og luer til Ola. Ei lue str "mikroskopisk mann" er så godt som ferdig. Det samme er et par votter. To par tova tøfler. En halv barnegenser, og et par tre fire sømprosjekter. Jeg FIKK ei strikkemaskin, og har så vidt kommet i gang med denne. Ola har i alle fall fått seg lue, ei lue er gitt bort i gave, og jeg har fått meg et par skjerf. Gøy!

I løpet av fjoråret ble det imidlertid lagt ned enormt mye tid i hagen! Vi produserte gode mengder grønnsaker, vekstsesongen 2008. Løk, gulrot, poteter og ikke minst salat var det som ga størst avling. Flere ulike slag kål ble det forresten også samt diverse mer og mindre vellykka andre arter og sorter. I 2009 skal arealet utvides. Og så har vi fått oss høner. Planen for 2009 er at besetninga skal utvides litt så vi får litt mer egg. Kanskje kan vi etterhvert starte salg av egg og tjene noen kroner på hobbyen?

Håndarbeid i 2009? Lue til lillebror står først på lista, så får vi se hvor langt jeg kommer etter hvert som året går. Dagene er så stappfulle med unger og andre ting at det blir litt for lite tid. Men nytt år, nye muligheter ;)

1 kommentar:

Fearchara Seomun sa...

Må si dere har hatt et produktivt år når det kommer til grønnsaker. Det må være utrolig tilfredsstillende. Jeg vil veldig gjerne dyrke i hagen...men har litt angst for brunsnegler. (Er mye av det her).

Masse godt nytt år og så gleder jeg meg til å følge med videre i bloggen din :D

Linda Beate/Eponine

http://spurverogkanoner.wordpress.com