fredag 16. januar 2009

Og den første ordentlige hespa


70,75 meter, 26 gram. Jepp, jeg snakker om den blågrønne ulla fra en eller to bloggposter siden. Her er den. Klar til skyll og tørk heng etter "oppskrift" fra spinnetreffet sist lørdag. (Bind opp i hespe med 8-tallsknyting med hyssing rundt hespa på fire plasser, skyll opp i veldig varmt vann med litt såpe, skyll i kaldt vann, varmt vann, og så kaldt vann. Nye vann hver gang for å vaske ut såpa. Garnet tover bittelitt, men det er bare bra, for da blir det mer stabilt, og man unngår overaskelser på ferdig strikka plagg. Heng hespa til tørk uten å henge vekt på. Vekt vil kunne strekke garnet, og man risikerer at det trekker seg sammen igjen neste gang det blir vått, og da er det gjerne i et strikka plagg. Ikke kult!!

Hva skal jeg lage av denne tro? Det ble litt mintaktig på farge, og det er ikke favoritten egentlig, men det er jo den første litt ordentlige hespa med garn, så jeg må nesten lage noe kult av det. Bl.a så jeg får testa hvordan det oppfører seg på pinnene.

Neste runde nå er spælsauull. Grå og koksgrå og svart. Jeg gleder meg, men må nok ta en pause, for jammen er håndtein hardt til ei arm som allerede har betennelse. Den samme forbaska arma bremser meg i strikkinga for tida, og det liker jeg ikke :(

Ingen kommentarer: