torsdag 16. juli 2009

Øve-lue

Jeg har egentlig ei veldig fin symaskin. Den kan noe som ikke jeg kan, nemlig sy elastiske sømmer. Det var for dumt fant jeg ut, så nå har jeg bvegynt å øve.

Denne lua ble til foran TV`n en kveld. Jeg tok utgangspunkt i ei anna lue som Ola hadde for ei god stund siden, og tegna av mønster og klipte i en billig rest med jersey fra stoff og stil. Den brune kantinga er gjort på gefühlen og ble litt så som så fordi jeg ville forte meg for å få ferdig lua så fasongen kunne testes ut. Nå viste det seg at fasongen og størrelsen ble riktig så grei, så nå angrer jeg selvsagt på slurvet på kantene... Ja ja...
Bildene er tatt i Roan, i min barndoms ferieparadis. Det er fortsatt paradisisk der nede i strandkanten, så det var feriens høydepunkt også i år å få ta turen ut dit.


Ingen kommentarer: