mandag 20. juli 2009

PMS-bua. Jeg er forelska!!

I dag har vi hatt en sånn rævvadag hvor alt er tungt og trasig og humøret et på bånn. Ane har vært i det fjasete umulighjørnet, ute har det regna mellom skurene, og jeg er så premenstruell at det nesten gjørt vondt.

Men nettet er bra trøst. I dag kom jeg over denne lille bua. Midt i regnværet og med et intenst ønske om fred og ro, fortoner denne lille bua seg som akkurat så lyxig som produsenten skal ha det til. For en drøm!! Og så utrolig SØT den var! Den appelerer voldsomt til redebyggerinstinktet mitt, og til min fasinasjon over "det enkle".

Nå har søte gubben tatt pointet og servert meg PMS-sjokolade og dessuten lovt at han skal bygge ei sånn bu til meg ute i skogen vår. Det e bættere en avtale!! Jeg skal sy det mykeste sengetøy, og så skal jeg raust låne ut til andre PMS-plaga damer og slitne småbarnsmødre. Så kan vi sitte der etter tur, en og en, strikke på egoprosjekter og lese i fred akkurat det vi har lyst til å lese. Eller rett og slett bare sooooove! For en drøm!!


Ane har (som mora si) vært umulig i dag. Vi har vel vært litt prega av været både hun og jeg. Men vi kledde på oss og gikk en tur ut i det vanvittige regnet. Vi ble kjempevåte på no time, men vi fikk da med oss fine blomster inn, og en fin prat underveis om hva de het de blomstene vi plukka. At hun herja og herpa bare verre da floraen ble tatt fram som avtalt da vi kom inn, det trenger vi ikke prate så høyt om...

Ingen kommentarer: