onsdag 26. mai 2010

Våren er skikkelig i gang.

Vi har så vidt hatt varme, og det har vært en skikkelig grønn eksplosjon ute. Herlig!!

Jeg planta 50 jordbærplanter (Korona) på mandag, og har ca 60 til på vent. Jeg må bare få tak i litt mer plast. I dag kommer løken i jorda (det blir MYE løk i år), poteten skal i jorda på det arealet som blir til overs etter jordbæra, og så har jeg kålplanter og sukkererter og litt småtteri til som skal ut når vi bare blir enige om hvordan vi skal plassere alt i forbindelse med husbygginga som jo krever en hel del plass. Det blir ikke den helt store variasjonen i produksjonen dette året mao, men det får jeg ta igjen senere. Ja, og så har jeg gresskar og squash i pallekarmer ute. Et tykt lag kompost i bunnen, og plantejord oppå håper jeg skal gi næring nok. Tomatplantene kommer også fint, og skulle hatt seg et drivhus, så jeg får se om jeg får opp en kjapp plast-sak som kan dekke behovet dette året.

Ingen kommentarer: