torsdag 1. april 2010

Neverarbeider

Etter å ha sett en neverbutt i bruk nylig fikk jeg så lyst til å kjøpe en. Jeg leita og surfa og fant. Og fikk lyst til å lage en selv... Det er sånn det pleier å gå med denne dama ;)

Nasjonalbiblioteket viser seg nok en gang som en fantastisk kilde til informasjon. Jeg ante ikke hvordan slike ble laget, men nå vet jeg en hel del mer. Så får vi se da om det er gjennomførbart. Bøkene sier at mai skal være et bra tidspunkt for høsting av never. Alternativt rett etter sommerens første tordenvær. Så da blir dette en fin mai-aktivitet tipper jeg, innimellom våronn og hagekos. Nå skal svigersskogen få gjennomgå ;)

Never (Johan Hopstad)
Never (Gert Ljungberg)

Never har forøvrig blitt brukt til taktekking i gamle dager under et lag med torv. Vi prater stadig om å lage en liten plass i skogen med bålplass og et tak å krype inn under, eller evt ei lita hytte å krype inn i. Kanskje er dette et fint prosjekt? Men først skal vi få opp ordentlig husvære.

Ingen kommentarer: