onsdag 29. april 2009

Nattevaktveske og hårbånd

Jeg har sydd! Endelig bød det seg ei anledning til å finne fram symaskina og alle boksene med stoff og andre sysaker.
Jeg har lenge savna ei veske med plass til kalender, matpakke til hele nattevakta, drikkeflaske, telefon, nøkler og annet pikkpakk som damer som meg drasser rundt på. (Bleier, barneklær, papir til snørrtørking og tamponger for å nevne noe ;) )

Det var vanskelig å ta tatt skikkelige bilder av den, for den ser liksom slamsete ut alle andre steder enn hengende på skuldra, men ok... Her er den. Skulderreimene er så lange at den kan henge på skrå over skuldra og så bak på rompa. Inni har den to små lommer, lomme til drikkeflaske, og hempe til nøkkelknippe (med f.eks karabinkrok) og penn. Utvendig er det ei stor lomme. Foreløpig er det ingen lukking, men jeg vurderer å sy på hemper og treknapper her og der. Men da må jeg først rote meg til byen for å få tak i store nok treknapper, så jeg får ta det etterhvert. Kanskje neste torsdag når jeg skal på stoff og stil på åpningsdagen her i Trondheim... :D




Ane ble så begeistra for elefantstoffet jeg brukte til å fore veska, så i dag stillte hun meget fornøyd i barnehagen med nytt hårbånd. Men bilde nekta hun å stille opp på gitt, så da får man ta det man får...

Ingen kommentarer: